niedziela, 20 listopada 2016

JAK KUPOWAĆ NA ALIEXPRESS

Hej Kochani :)

Długo, bardzo długo nie mogłam ogarnąć zakupów na aliexpress.. Tzn same zakupy to jeszcze OK , portal aukcyjno-zakupowy jak każdy inny, ale ogarnięcie płatności to już dla mnie było zbyt wiele.

Sporo musiałam sie nakombinować, żeby ominąć płatność kartą kredytową - której zresztą nie mam, a nawet jakbym miała raczej nie chciałabym płacić nią na tego typu portalach - i przejść do "płatności24".

Wpisów poradnikowych na temat "Jak kupować na Aliexpress" pewnie w blogosferze było bez liku, ale mam nadzieję że i mój post będzie pomocny chociaż jednej osobie.. :)

A więc najpierw wyszukujemy interesujący nas produkt. W tym przypadku lakier hybrydowy, wybieramy kolor i klikamy albo "kup teraz" albo "dodaj do koszyka" jeśli np planujemy zakupić kilka kolorów.

Przechodzimy do podsumowania:


Klikając "Place Order" zostajemy przekierowani do karty płatności. Tutaj własnie możemy wybrać opcję płatności kartą kredytową jak również możemy kliknąć w zakładkę przelewy24.


Następnie z listy wybieramy nasz bank.
I przechodzimy do płatności"
Klikając "open bank website" w drugiej karcie otwiera sie nam strona naszego banku i możemy wykonać tradycyjny przelew. Uwaga nie zamykamy strony płatności i oczywiście pamiętamy o wpisaniu treści przelewu tak aby serwis płatności mógł zweryfikować naszą płatność.

Po wykonaniu przelewu możemy w Aliexpress sprawdzić co dzieje sie z naszą transakcją.

Najpierw płatności są weryfikowane, a po poprawnym zweryfikowaniu otrzymujemy komunikat z informacją ile dni ma sprzedawca na przygotowanie przesyłki:

Gdy przesyłka zostanie już wysłana komunikat zmienia sie na następujący:
I tutaj możemy zacząć śledzić nasze zamówienie:

Teraz należy uzbroić się w cierpliwość i oczekiwać nadejścia przesyłki. W przypadku nie dotrzymania terminu i nie otrzymania przesyłki mamy możliwość "rozpoczęcia sporu" i oczekiwać na zwrot kosztów.

Mam nadzieję, że nie zamotałam i komuś choć w malutkiej części będzie mój przewodnik pomocny.

Jeśli jednak coś zamotałam - piszcie i poprawiajcie w komentarzach - będę weryfikować i zmieniać. :)

Miłej niedzieli :)

6 komentarzy:

  1. ja nie wyobrażam sobie nie zamawiać z ali :) już chyba ponad 300 przesyłek jest u mnie ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest kilka rzeczy które mnie tam zaciekawiły i może kiedyś nadejdzie ten dzień i złożę zamówienie.
    A powiedz jak jest z walutą przy płatności. Bo z tego co zauważyłam nie można wybrać waluty w zł.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny post, pamiętam jak ja pierwszy raz zamawiałam, a zakładałam konto tylko dla zegarka i pędzli ;) no ale mnie wciągnęło, dziś dostałam trzy paczuszki :)czekam jeszcze na kilka...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Bardzo proszę o podpisywanie siępod nimi.

Komentarze typu "Anonimowy" będą usuwane - trollom internetowym dziękuję.

Pozdrawiam